HTML

Újkor

Friss topikok

  • kefir8: Lehet, hogy nem móka volt, hanem akaratlan hiba. Újra megpróbálom. (2016.02.02. 18:32) Újra kiróbáltam
  • kefir8: Majd lefordítjuk posztban, ha annak szövege nem tűnik el mentéskor. Hawking wasn't any more optimi... (2015.06.19. 18:38) Hawking: lásd a komment dobozban
  • kefir8: Van ebben egy panasz is, csak észre kell venni. Körítés nélkül: idegenek vagyunk. Csak nem az ered... (2015.04.04. 18:55) Származástan. Turáni áldás
  • kefir8: @kalassó: A hajdani őrségváltó szabad-, fiatal- és szociál- demokraták gazdasági törekvéseinek nem... (2015.01.22. 20:48) Monokrata és támasza
  • kalassó: @Minnesota: Nem csoda, hogy réteglappá vált. Még az online kiadása is: 120 ezerről annak a felére ... (2014.09.20. 13:24) Az ő értelmezése

A közéleti ring

2015.02.15. 16:42 kefir8

Szemelvények dr. Dávid Ferenc cikkéből (Népszabadság 2015. 02. 14.)

„Ismét igazolódik, hogy az uralkodó törvényhozó és végrehajtó hatalom nem favorizálja a racionális megoldásokat. Nem az érvek súlya előtt hajol meg a szabályalkotó, hanem a gazdasági, jogi és pénzügyi fenyegetettség hatására lép hátra. Nem hallgat a józan, szakmai alapokon nyugvó indokokra, buta, pökhendi magyarázatokkal áll elő, majd az erőviszonyoknak megfelelően megvert kutyaként, behúzott farokkal – kicsit vicsorogva – visszavonul a neki kijelölt ólba...

A legjobb persze az lenne, ha azonnal kivezetnék a reklámadót, és elfelejthetnénk ezt az értelmetlen sarcot. Elkeserítő, hogy megint külföldről tanították móresre a keménykedő és felszínes tudású jogalkotókat. A legaggasztóbb viszont az, hogy az egykulcsos szisztémával vélhetően jelentősen kiterjesztik az adózásra kötelezettek számát. Nagyon sok – a lét és nem lét határán egyensúlyozó, alacsony árbevételű, kis és közepes nagyságú – médiavállalkozás bekerülhet az adófizetői körbe. Az adózók száma azonban nemcsak a kulcsváltozás miatt bővül, hanem azért is, mert a módosítás következtében a médiavállalkozásokon túl – a hírek szerint – teljes körben adófizetővé minősítik a saját reklámot készítőket is...

Idáig jutottam a reklámadó körüli gondolataimmal, amikor február 6-án robbant a médiabomba. Mindenki számára nyilvánvaló lett, hogy teljesen fölösleges időtöltés szakmai szempontokon rágódni, hiszen itt nem költségvetési, nem adófilozófiai kérdésről van szó, hanem elvadult politikai-hatalmi huzavonáról....

Nincs fair play, nincs üzleti etika, nincs kímélet, a meccs a másik halálhörgéséig tart úgy, hogy a győztes sem tud kiegyenesedni többé. ... A földindulásszerű folyamatok beindulásával ugyanis egyértelművé vált, hogy a jogalkotás, a jövedelemszabályozás, az adóztatás ma Magyarországon nem a hatékony gazdaságpolitika érvényesítésének eszköze, hanem a vagyonszerzésé és a nyers bosszúé. ...Ezek után fölösleges szót vesztegetni a sajtó szabadságára, a média függetlenségére, a költségvetés szempontjaira. Kit érdekel mindez, amikor a végletekig elaljasult közéleti arénában jól táplált gladiátorok ontják egymás vérét.”

Szólj hozzá!

Címkék: közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://ujkorblog.blog.hu/api/trackback/id/tr757177695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása